System CRM w Grupie Nowy Styl

MICROSOFT DYNAMICS - CRM, ERPGrupa Nowy Styl jest europejskim liderem i jednym z największych na świecie producentów krzeseł i mebli biurowych. Firma zajmuje się również produkcją głównych komponentów – metalowych, drewnianych i z tworzyw sztucznych. Tak złożona działalność firmy oraz konieczność dostosowania się do zróżnicowanych oczekiwań klientów były jednymi z powodów implementacji systemu Microsoft Dynamics CRM 4.0.
Grupa Nowy Styl jest jednym z największych w Europie producentów krzeseł i mebli biurowych, a proces wytwarzania obejmuje produkcję wszystkich głównych komponentów: metalowych, z tworzyw sztucznych i drewnianych. Nasze produkty sprzedajemy do ponad 60 krajów na całym świecie, i nie trudno sobie wyobrazić, iż wymagania klientów na wszystkich tych rynkach są diametralnie inne. Nasz model biznesowy opiera się na sprzedaży poprzez rozbudowaną, kilkutysięczną sieć dealerów i to właśnie z myślą o nich i jak najlepszej współpracy z nimi, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics CRM – mówi Rafał Chwast, Wiceprezes Grupy Nowy Styl.
Dodatkowo firma potrzebowała narzędzia, które umożliwiłoby gromadzenie danych o klientach w jednym miejscu i łatwe zarządzanie nimi, lepszą obsługę projektów handlowych, automatyzację procesów zamówień czy też podniesienie skuteczności działań marketingowo-handlowych.

Z początku firma zdecydowała się na wdrożenie pilotażowe, które z czasem przekonało Zarząd firmy do pełnej implementacji systemu. Ostateczny wybór narzędzia po uruchomienie pierwszych funkcjonalności zajął 4 miesiące.
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu w modelu SAS. Wyjątkowym wyzwaniem stała się więc integracja Microsoft Dynamics CRM z naszym systemem ERP oraz budowanym jednocześnie portalem internetowym dla naszych partnerów biznesowych, który miał automatyzować procesy handlowe. Wdrożenie i konfiguracja przebiegły jednak sprawnie dzięki elastycznemu podejściu do prowadzenia projektu oraz zaangażowaniu zespołu wdrażającego firmy – Netwise i Bofhnet – mówi Jan Gryboś, Kierownik Technologii IT, Grupa Nowy Styl.
Wdrożony system umożliwił pracownikom firmy wgląd w szczegółowe dane o klientach, dzięki czemu mogą być spełniane ich indywidualne potrzeby. Wyposażenie systemu w funkcje raportująco-analityczne pozwala na optymalizację wszelkich działań oraz ułatwia opracowywanie odpowiednich kampanii marketingowych. Z kolei funkcjonalności do obsługi sprzedaży i ich integracja z internetowym portalem partnerskim umożliwia lepsze planowanie i ocenianie działań przedstawicieli handlowych firmy, w tym z indywidualnych wizyt u klientów.

Obecnie z systemu korzysta ponad 100 użytkowników. Liczba ta będzie nadal wzrastać ze względu na planowaną rozbudowę narzędzia o obsługę posprzedażową i procesów serwisowych.
Decyzja o wyborze systemu Microsoft Dynamics CRM była gruntownie przeanalizowana. Efekty jakie uzyskujemy po jego implementacji świadczą o tym, że była ona jak najbardziej słuszna. Microsoft Dynamics CRM dostarczając rzetelnych danych na temat sprzedaży i klientów wspomaga naszą działalność ułatwiając podejmowanie decyzji handlowych – podsumowuje Józef Leszczyński, Dyrektor Sprzedaży Krajowej, Grupa Nowy Styl.
Źródło: www.micsrosoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top