Zarządzanie relacjami z klientami w dobie cyfryzacji: rola enova365

W świecie biznesu, który nieustannie ewoluuje, strategiczne zarządzanie interakcjami z klientami, znane jako CRM, jest nieodzowne dla…

System CRM a zarządzanie relacjami z klientem

Aby osiągnąć sukces w biznesie, z całą pewnością potrzebne są świetnej jakości produkty bądź usługi oraz doskonały serwis. Kluczem do…

System CRM jako projekt indywidualny – co warto wiedzieć?

Wielu przedsiębiorców jest obecnie zainteresowanych wdrożeniem oprogramowania CRM. Zainteresowanie systemami CRM jest spowodowane przede wszystkim…

Kiedy marketing przynosi największe zyski?

W międzynarodowym badaniu firma Salesforce sprawdziła, w jakim kierunku obecnie rozwija się marketing i jakie aktywności w tym obszarze…

Większość klientów oczekuje od firm więcej, niż są one w stanie zaoferować

Z ostatniego badania Salesforce wynika, że 56% klientów widzi konieczność zmiany podejścia firm do angażowania ich w proces zakupowy. Ludzie…

Jakość relacji, personalizacja, zaufanie i szacunek dla czasu klienta – to fundamenty efektywnego marketingu

Najważniejsze wyzwania dla marketingu firm to utrzymywanie spersonalizowanych relacji z klientami, w czasie rzeczywistym i niezależnie od kanału,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Z ostatniego badania Salesforce wynika, że 56% klientów widzi konieczność zmiany podejścia firm do angażowania ich w proces zakupowy. Ludzie oczekują personalizacji, spójnego przekazu we wszystkich kanałach kontaktu, ochrony danych osobowych i innowacyjności. Przyglądają się także postawom etycznym firm. Aż 80% klientów jest lojalna wobec firm o dobrej reputacji.

Klienci nie mają wątpliwości – najważniejszą cechą dostawcy produktów i usług jest rzetelność oraz dotrzymywanie terminów. Niestety zdaniem aż 61% nabywców obszar ten wymaga poprawy. Co ważne problem z rzetelnością dostrzega zaledwie co piąta firma, przypisując mu znacznie niższy priorytet, niż robią to klienci – wynika z raportu „Co się naprawdę liczy w sprzedaży B2B”. Jak podkreślają eksperci ta rozbieżność jest efektem opierania swoich działań na intuicji zamiast na obiektywnych danych. Aby firma mogła w pełni wykorzystać swój potencjał, niezbędne jest odważne postawienie na cyfryzację procesów sprzedażowych. Tymczasem z CRM korzysta zaledwie 54% przedsiębiorstw w Polsce.

oracle 120Dodane do chmury Oracle CX Cloud innowacje w dziedzinie analizy danych i sztucznej inteligencji (AI) udostępniają działom sprzedaży wnioski oparte na danych, które pomagają im lepiej planować działania sprzedażowe.

ifsBaxi Heating Ltd decyduje się na wielokanałowe centrum obsługi klienta firmy IFS, które stanowi opartą na chmurze platformę dla telefonii i kanałów cyfrowych oraz przekształca obsługę klienta.

oracle 120Oracle Polska informuje, że w firmie Ceramika Nowa Gala zakończył się podstawowy etap wdrożenia modułów sprzedażowych chmurowego systemu Oracle Customer Experience (CX) Cloud. Działający w modelu SaaS pakiet zawiera usługi należące do rozwiązania Oracle Sales Cloud, wśród których zawiera się także funkcjonalność Core Sales Force Automation do automatyzacji procesu sprzedaży.

oracle 120Firma Oracle została uznana za lidera w raporcie Forrester Research poświęconym pakietom CRM. W raporcie The Forrester Wave™: CRM Suites, Q4 2018 Oracle uzyskał najwyższą ocenę spośród wszystkich dostawców w kategorii aktualnej oferty. Autorzy raportu zwrócili uwagę na zdolność Oracle do ujednolicania funkcji zaplecza i obsługi klienta, zauważając że „długoterminową wizją Oracle jest pomaganie w stworzeniu połączonych, cyfrowych przedsiębiorstw poprzez integrację danych, analizy i doświadczeń na wszystkich etapach relacji z klientami B2B i B2C, które obejmują zarówno obsługę klienta, jak i funkcje zaplecza”.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SAS, Intel oraz Accenture Applied Intelligence, największą korzyścią wynikającą z wdrożenia rozwiązań z zakresu analityki w czasie rzeczywistym jest utrzymanie klientów (58% odpowiedzi).

microsoft logo 2015Jak usprawnić pracę zespołu – to pytanie, na które najprawdopodobniej każdy menedżer szuka na co dzień odpowiedzi. A tylko dobry lider potrafi zmotywować grupę ludzi, aby osiągnąć 110%, nie pracując więcej czy ciężej, tylko sprytniej! Chciałbym przedstawić 4 obszary, w których istnieją już rozwiązania wspomagające pracę działów handlowych. Microsoft Dynamics 365 i sztuczna inteligencja tworzą tam zgrany tandem.

oracle 120W ramach badania pt. „New Topography of Retail” zapytano 15 500 konsumentów o ich preferencje w zakresie prywatności, personalizacji, widoczności łańcucha dostaw oraz stosunku do technologii rozpoznawania twarzy, wirtualnych asystentów sprzedaży i dostaw produktów za pomocą dronów.

Tegoroczne badanie Salesforce poświęcone zaufaniu klientów do przedsiębiorstw dobitnie pokazuje paradoks dzisiejszego świata. Klienci oczekują od firm personalizowanego kontaktu, rozumienia i wyprzedzania ich potrzeb, ale jednocześnie obawiają się, że przetwarzane przez firmy dane osobowe są narażone na ryzyko naruszeń.

Analiza zachowań klientów w cyfrowym świecie odgrywa coraz większą rolę dla sprzedaży produktów i usług. Eksperci z Forrester Research1 prognozują, że zyski jakie firmy mogą osiągnąć dzięki skutecznej weryfikacji Big Data wzrosną do 1,2 bln dolarów w 2020 r. Dlatego właśnie Asseco stworzyło nowy system, wykorzystujący mechanizmy zaawansowanej analizy predykcyjnej – Asseco Customer Intelligence (ACI). Rozwiązanie pozwala na sprawdzanie, czego klienci poszukują w internecie oraz jakimi produktami i usługami są zainteresowani.

comarchSystemy informatyczne i nowoczesne technologie są fundamentem strategii omnichannel. Bez nich jej budowanie, wdrożenie, a następnie realizacja są niemożliwe. Dlatego aby taktyka wielokanałowego kontaktu z klientem zakończyła się sukcesem, niezbędne jest zastosowanie takich rozwiązań jak: analityka biznesowa, automatyzacja procesów czy chmura.

Największy przewoźnik autokarowy w Polsce kończy wdrożenie rozwiązań Salesforce. Nowe technologie pozwolą firmie usprawnić komunikację z klientami i poprawić jakość obsługi we wszystkich kanałach sprzedaży biletów i usług. Rezultatem wdrożenia będzie również redukcja kosztów operacyjnych poprzez automatyzację wewnętrznych procesów biznesowych.

unit4 logoSprawna obsługa klienta to teraz jedna z głównych kart przetargowych na rynku dostawców IT dla biznesu. Wynika to z prostego faktu – nawet, jeżeli system ERP jest rozbudowany i skomplikowany w obsłudze to z odpowiednim wsparciem po stronie dostawcy firma na pewno poradzi sobie z rozwiązaniem wszystkich potencjalnych problemów, które mogą wystąpić w trakcie lub po wdrożeniu.

sap logoSAP zaprezentował przełomowy pakiet C/4 HANA podczas dorocznej konferencji SAPPHIRE w Orlando. Pakiet stanowi nową erę w działalności firmy w zakresie technologii B2C. Pakiet integruje szeroki zakres cieszących się powodzeniem rozwiązań SAP, wspierających budowę wielokanałowych doświadczeń klientów. SAP C/4 HANA zastąpi m.in. znaną w świecie B2C markę SAP Hybris.

Salesforce logoCoroczne międzynarodowe badanie wyjaśnia, dlaczego niektóre firmy sprzedają więcej od swoich konkurentów, a inne szybko się kurczą. Raport wskazuje najważniejsze trendy w sprzedaży podyktowane powszechnymi zmianami w oczekiwaniach klientów.

Jak wynika z najnowszej prognozy Gartnera, żaden segment oprogramowania IT dla biznesu nie będzie rósł równie dynamicznie co systemy do zarządzania relacjami z klientem (CRM). Głównie dlatego, iż inwestycje w tego typu rozwiązania, obecnie coraz częściej wykorzystujące sztuczną inteligencję, wnoszą dużą wartość w światową gospodarkę – za sprawą wzrostu firmowych przychodów oraz tworzenia nowych miejsc pracy.

Firmy, którym udaje się w sposób spójny zarządzać pozytywnymi doświadczeniami klientów, ponad dwukrotnie częściej osiągają lepsze wyniki od reszty rynku. Jednym z największych utrudnień przy wdrażaniu strategii opartej na customer experience jest silosowe przetwarzanie informacji – takie m.in. informacje wynikają z najnowszego międzynarodowego badania Salesforce.

Zgodnie z doniesieniami Gartnera, odsetek tzw. danych nieuporządkowanych i niewykorzystywanych w analityce biznesowej na całym świecie sięga 80%. Deloitte z kolei uważa, że jest on równy nawet 90%. Poddawanie analizie jedynie wycinka ogółu danych przechowywanych w firmach i organizacjach oznacza, że jej efekty są zwykle znacznie poniżej oczekiwań

ARIA Nowych Technologii zainwestowała 2,5 mln zł w Livespace – czołowy polski CRM dla działów sprzedaży B2B, który planuje podbić globalny rynek.

Z międzynarodowego badania Salesforce wynika, że działy IT przechodzą w firmach ogromną transformację. Stają się strategicznym partnerem dla managerów, wspierając wdrożenia innowacji do zarządzania doświadczeniami klientów.

microsoft logo 2015Z badań Customer Experience Impact wynika, że 86% respondentów jest w stanie zapłacić więcej za produkt lub usługę, jeśli wiąże się to z lepszymi doświadczeniami. To właśnie pozytywne wrażenia stają się coraz częściej priorytetem w wyścigu o pozyskanie i utrzymanie klienta. Skuteczne zarządzanie doświadczeniami wymaga jednak precyzyjnego rozpoznania i zrozumienia ścieżki zakupowej klienta. Jest to szczególnie ważne w sytuacji przenikania się tradycyjnych i cyfrowych kanałów komunikacji między klientem a marką.

MICROSOFTInter Cars SA – największy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych na terenie Europy Środkowo-Wschodniej postawił zdecydowany krok w kierunku cyfrowej transformacji biznesu, podejmując decyzję o wdrożeniu systemu CRM online firmy Microsoft. W najnowszym, czerwcowym raporcie firmy analitycznej Forrester, aplikacja chmurowa Microsoft Dynamics 365 została uznana za lidera rozwiązań automatyzujących sprzedaż.

Z badań firmy Salesforce wynika, że sztuczna inteligencja wykorzystana w rozwiązaniach wspomagających sprzedaż, marketing i obsługę klienta, będzie motorem rozwoju światowej gospodarki. Do 2021 r. sztuczna inteligencja przyczyni się do wzrostu przychodów firm o ponad bilion dolarów.

microsoft logo 2015Wykorzystany w nowatorski sposób system Microsoft Dynamics CRM oraz tzw. urządzenia ubieralne pozwoliły stworzyć rozwiązanie, które ma szansę poprawić jakość życia pacjentów oraz osób starszych. Wdrożony przez Stowarzyszenie Medycyna Polska system teleopieki i wsparcia pod nazwą TCCUD[1] objął właśnie pierwszą grupę 550 mieszkańców Wielkopolski.

Doświadczenie klienta jest obecnie najwyższym priorytetem w działach marketingu. Do budowania zadowolenia klienta zaprzęgane są najnowsze technologie, w tym sztuczna inteligencja. Tworzeniu customer journey służy też zacieśnienie współpracy pomiędzy działami marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

Kupujący oczekuje, że otrzymywane oferty będą nie tylko dostosowane do jego aktualnych potrzeb, ale również obecnej sytuacji materialnej czy planów na najbliższy czas. Propozycja przedstawiona w odpowiednim momencie może mieć kluczowy wpływ na decyzję o zakupie. Zarządzanie relacjami z klientem w czasie rzeczywistym pozwala na bieżące analizowanie ich preferencji i tworzenie skutecznych strategii marketingowych.

Hiszpańska spółka firmy Thales Alenia Space – największego producenta anten satelitarnych w Europie – wybrała rozwiązanie Comarch Smart BSS dla jednego ze swoich klientów z Azji Południowej. Wdrożenie ma za zadanie usprawnić zarządzanie ofertami produktowymi, płatnościami i fakturowaniem oraz skrócić czas wprowadzania nowych usług na rynek. Umowę podpisano pod koniec 2016 roku, projekt obecnie jest w fazie realizacji.

Comtrust, polska spółka informatyczna podpisała umowę z EDF Demasz Węgry na wdrożenie systemu SAP Contact Center. Comtrust wygrał przetarg publiczny zorganizowany na Węgrzech pod koniec ubiegłego roku na wybór systemu dla centrum obsługi klienta. Projekt wdrożeniowy startuje w lutym 2017.

oracle 120Nowe badanie Oracle pokazuje, że firmy z branży produkcji i wysokich technologii w przyszłości będą wykorzystywać technologie wirtualnej rzeczywistości nie tylko w procesach planowania i produkcji, lecz także obsługi klienta.

oracle 120Firma Oracle Polska zakończyła się projekt informatyczny o nazwie Data Grid dla Banku Zachodniego WBK. Istotą projektu było stworzenie platformy integracji danych z systemów bankowych w czasie rzeczywistym na potrzeby systemów CRM obsługujących kontakty z klientami.

Rok 2016 zbliża się ku końcowi. Z tego powodu zaczęliśmy się w eVolpe zastanawiać czego możemy się spodziewać w 2017 roku patrząc globalnie na rynek rozwiązań CRM. Jakie będą trendy oraz kierunki rozwoju oprogramowania? W tym celu przeanalizowaliśmy wiele publikacji pojawiających się na zagranicznych portalach i blogach poruszających kwestie CRM. W oparciu o te dane stworzyliśmy listę 5 prognoz dla rynku CRM na 2017 rok. Poniżej prezentujemy wynik naszej pracy.

Badanie przeprowadzone wśród abonentów usług telekomunikacyjnych daje ciekawe wnioski i wskazówki dla wszystkich usługodawców. Z raportu wynika, że transformacja cyfrowa szczególnie zmusza firmy do dbania o jakość obsługi klientów. Dotyczy to zarówno dostosowania obsługi do różnic pokoleniowych, jak i usprawniania komunikacji firm z rynkiem.

ifsFirma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformowała, że Geofabrics Australasia — jedyny w Australii producent geosyntetyków — aktualizuje system do wersji IFS Applications™ 9, aby wykorzystać zalety funkcjonalności zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz innych nowych funkcji.

Aż trzy czwarte firm produkcyjnych twierdzi, że w ciągu 10 lat to usługi serwisowe a nie sprzedaż produktów będą głównym źródłem ich przychodów. To oznacza, że obszar serwisu w firmach produkcyjnych czeka nieunikniona transformacja cyfrowa.

Comtrust poinformował o wdrożeniu Benemen unified communications i contact center w Provaliance Poland. Benemen ujednolica komunikację w sieciach salonów fryzjerskich Jean Louis David oraz integruje ją z Salesforce CRM.

oracle 120Firma Oracle jako pierwsza w branży wprowadziła do chmury Oracle Marketing Cloud innowacje, które przekształcają sposób w jaki specjaliści ds. marketingu porozumiewają się z klientami w wielu kanałach. Rozwiązanie zostało po raz pierwszy wprowadzone na rynek w 2009 r. jako część programu o nazwie Canvas, a dzięki obecnym nowym udoskonaleniom, specjaliści ds. marketingu mogą łatwiej zapewniać klientom spersonalizowaną obsługę w Internecie, czy w aplikacjach mobilnych na podstawie ujednoliconej tożsamości klienta skonsolidowanej z różnych kanałów.

Ze względu na wzrost liczby członków i nowe korzyści w programie lojalnościowym, Norwegian Reward podpisał umowę z Comarch na rozbudowę platformy do zarządzania programem lojalnościowym. Współpraca z krakowską firmą informatyczną, która zrealizowała już wdrożenia dla kilku linii lotniczych, m.in.: Brussels Airlines, Azul, S7 czy Turkish Airlines, pozwoli programowi norweskiego przewoźnika zyskać na znaczeniu w skali globalnej wraz z dynamicznym rozwojem linii.

Infor udostępnił najnowszą wersję systemu Infor Customer Relationship Management (CRM) zawierającego intuicyjny interfejs użytkownika wyposażony w styl Infor SoHo dla zaktualizowanej aplikacji mobilnej. Najnowsza wersja Infor CRM 8.3 wzbogacona w dodatkowe możliwości konfiguracji i integracji oraz dostęp do krytycznych danych klienta w trybie offline zapewnia większy komfort pracy użytkowników. Infor CRM, dzięki pełniejszemu wykorzystaniu informacji dostępnych zarówno w biurze jak i w terenie, umożliwia organizacjom maksymalizację wykorzystania możliwości interakcji w całym cyklu życia klienta.

Comarch znalazł się wśród firm zaproszonych przez firmę badawczą Forrester do uczestnictwa w badaniu „2016 Forrester Wave”. Forrester oceniał dostawców usług za pomocą 40 kryteriów, które można połączyć w trzy szersze kategorie dotyczące aktualnej oferty, strategii i obecności na rynku. Comarch otrzymał najlepsze oceny za zarządzanie lojalnością, strukturę cenową oraz typowy rozmiar projektu. W dwóch ostatnich przypadkach była to zarazem maksymalna punktacja.

Back to top