Przemiana cyfrowa w sektorze produkcyjnym: Jak systemy ERP podnoszą standardy efektywności produkcyjnej

Cyfrowa transformacja to nieunikniony proces, który zmienia oblicze wielu branż, w tym także przemysłu produkcyjnego. W miarę jak technologie…

System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

5 najczęściej popełnianych błędów w I fazie wdrożenia systemu ERP, których lepiej uniknąć dla dobra projektu

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP: Dlaczego firmy powinny dokonać zmiany?

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
SAPBayern Monachium, jeden z najbardziej utytułowanych europejskich klubów piłkarskich, wykorzystuje rozwiązanie SAP SuccessFactors Employee Central do ustandaryzowania i optymalizacji procesów HR oraz poprawy employee experience dla ponad 1000 pracowników klubu. Rozwiązanie, które wykorzystuje aktualny mistrz Niemiec i zwycięzca Ligi Mistrzów to oparty na chmurze system informacji o zasobach ludzkich, który organizacje na całym świecie wykorzystują do zarządzania kadrą oraz do wszystkich podstawowych funkcji HR.

Działając w ponad 90 krajach i terytoriach na całym świecie, Mazars korzysta z doświadczenia 40 400 specjalistów – w tym 24 400 w ramach zintegrowanego partnerstwa Mazars i 16 000 za pośrednictwem Mazars North America Alliance - pomagając różnej wielkości przedsiębiorstwom na każdym etapie ich rozwoju.

Okres pandemii i lockdownu pokazał, że firmy, które od lat stawiają na rozwój nowych kanałów sprzedaży i informatyzację, lepiej poradziły sobie w nowych okolicznościach z obsługą rosnącej sprzedaży e-commerce. Największe sieci handlowe w pewnym momencie funkcjonowania dodały do sprzedaży tradycyjnej zakupy poprzez sklep internetowy.

SAPZespri International, największy na świecie sprzedawca owoców kiwi, jest wieloletnim klientem SAP. Teraz potentat z Nowej Zelandii stał się jednym z pierwszych klientów na świecie, którzy wykorzystali nową wersję chmury prywatnej SAP S/4HANA Cloud, wprowadzoną w ramach oferty RISE z SAP.

SAPJeden z międzynarodowych liderów branży spożywczej zdobył w ciągu tygodnia 20 000 lojalnych klientów. SPAR wykorzystał dane, które zbiera o konsumentach, aby stworzyć spersonalizowaną i dobrze dobraną ofertę. Program lojalnościowy oparty o SAP Marketing Cloud to przykład tego, jak marki spożywcze mogą szybko i skutecznie zbudować bazę lojalnych klientów.

ABASNiezależnie od tego, czy mamy do czynienia ze zleceniem od klienta, czy z procesem wewnętrznym - praca oparta na projektach odgrywa ważną rolę w niemal wszystkich obszarach przedsiębiorstwa, w których występują złożone procesy. Chodzi tutaj o: kalkulacje ofertowe projektów, planowanie zasobów, koordynację zadań i kontrolę kosztów wykonania, a wszystko to w perspektywie wielu działów lub nawet w skali całego przedsiębiorstwa. System abas ERP łączy wydajne zarządzanie projektami z najróżniejszymi funkcjami ułatwiającymi ich planowanie, realizację i controlling. Doskonale sprawdza się nie tylko w ramach klasycznego planowania pojedynczych projektów, lecz także w kompleksowym zarządzaniu środowiskiem wieloprojektowym.

Kluczowym wyzwaniem dla firmy było scalenie dwóch polskich podmiotów i zbudowanie platformy w Polsce pod kątem realizacji planów ekspansji na Europę Środkową i Wschodnią. Jak podaje dyrektor finansowy HCPL, celem było przekształcenie mniejszej firmy leasingowej, należącej niegdyś do dealera pojazdów, w podmiot w pełni zgodny w zakresie kontroli i zarządzania ryzykiem po tym, jak stała się ona częścią Hitachi Capital.

SAGEWdrożenie aplikacji Sage Mobilny Magazyn w spółce AVA CEE to przykład na to, jak zacięcie technologiczne menedżera, zaangażowanie partnera i elastyczność oprogramowania pozwoliły przygotować narzędzie szyte na miarę potrzeb. Rozwiązanie pozwoliło firmie zdalnie monitorować cały proces dostawy i powiązać je z funkcjonującym systemem ERP. Dziś spółka nie wyobraża sobie innej organizacji pracy. Pandemia zmusiła firmę do odseparowania pracy magazynu i biura. Nadal jednak jest ona w stanie na bieżąco monitorować i nadzorować realizację i postęp prac. Poznajcie całą historię wdrożenia oprogramowania w firmie AVA CEE.

Firma Jamar powstała w 1994 roku. Jest dynamicznie rozwijającą się spółką, której wyroby znane są w kraju i za granicą. Oferta przedsiębiorstwa obejmuje szeroki asortyment produktów spożywczych. Wśród najważniejszych można wyróżnić: warzywa konserwowe, koncentraty, octy, przyprawy, dodatki obiadowe, sosy, soki, syropy i przetwory owocowe.

polesBiznesCondensa, firma która znalazła swoją niszę na rynku usług budowlanych w segmencie usuwania wilgoci oraz skutków zalania budynków. Założona w 2010 roku, obecnie swoim zasięgiem objęła niemal cały kraj. Wraz z rozwojem firma zauważyła nową potrzebę na rynku. Na tej podstawie powstała usługa - wypożyczalnia sprzętu.

logo proalpha 2018Grupa bredent jest wiodącym na świecie dostawcą technologii stomatologicznych. Firma z Senden w Niemczech zaopatruje dentystów i techników dentystycznych na całym świecie w produkty i usługi z zakresu protez estetycznych i uzupełnień protetycznych. Oprócz wysokiego poziomu jakości, partnerzy biznesowi oczekują od nich szybkiej obsługi, sprawnego procesu zamawiania produktów oraz innowacyjnych rozwiązań. Firma bredent musi również przestrzegać surowych przepisów dotyczących przyjmowania i dystrybucji produktów medycznych, które różnią się w zależności od regionu, a także dbać o bezproblemowe śledzenie wszystkich partii i procesów. proALPHA odgrywa kluczową rolę w tym bardzo złożonym środowisku produktów i procesów od 2003 roku. bredent wykorzystuje system ERP jako innowacyjną platformę serwisową oraz w celu zwiększenia wydajności. Wpływa również na przyszłość systemu ERP jako partner projektowy firmy proALPHA.

microsoft logo 2018Firma ProService Finteco działająca na rynku funduszy inwestycyjnych przeniosła narzędzia do pracy zespołowej do chmury Microsoft. Wdrożenie Microsoft 365 jest kolejnym działaniem spółki w ramach partnerstwa strategicznego z Microsoft na rzecz nowoczesnego i bezpiecznego rynku finansowego i zgodnych z regulacjami Komisji Nadzoru Finansowego. KNF dał zielone światło dla chmury obliczeniowej w sektorze finansowym i stworzyły ramy do jej bezpiecznego i skutecznego wdrożenia.

AUTOautoid logoFirma MIKROTEC Sp. z o.o. powstała we wrześniu 2004 r. Od początku swojej działalności specjalizuje się w precyzyjnej obróbce mechanicznej elementów dla rynku lotniczego, zbrojeniowego oraz innych wymagających gałęzi przemysłu. Atutem firmy jest wysoce wykfalifikowana kadra inżynierska i nowoczesny park maszynowy składający się głównie z maszyn sterowanych numerycznie. Jest członkiem Stowarzyszenia Dolina Lotnicza i współpracuje z największymi firmami z branży lotniczej.

SAPJaki ekosystem informatyczny pasuje do złożonej organizacyjnie i działającej na międzynarodową skalę spółki? Viessmann zdecydował się na migrację do SAP S/4HANA – nowa platforma pozwala zintegrować i usprawnić procesy biznesowe w rozrzuconych po całym świecie jednostkach firmy. Większa efektywność oraz zmniejszenie złożoności infrastruktury IT to tylko niektóre z korzyści, które przyniosła ze sobą zmiana. Nowa platforma ERP umożliwia także ograniczenie zapasów i poprawę poziomu usług w obszarze logistyki, co przełożyło się na oszczędności, ale również wzrost satysfakcji klientów firmy Viessmann.

microsoft logo 2018Próbowaliście kiedyś kupić zaczep sznurka, na którym wisi tylna półka, oddzielająca przestrzeń bagażnika od części pasażerskiej w aucie typu hatchback? Ja tak. Nawet nie wiadomo, jak tę część nazwać, jak ją wyszukać. Jakim słowem kluczowym się kierować? A przecież każde auto posiada tysiące części, właściwych dla określonego modelu. Marek aut również nie brakuje. Jak to wszystko uporządkować? Jak zapewnić szeroki i natychmiastowy dostęp nabywcom – przedstawicielom serwisów samochodowych? Tu z pomocą przychodzi technologia chmurowa, która odmienia branżę automotive, a możliwości jej wykorzystania są naprawdę szerokie.

MICROSOFTInter Cars SA, drugi co do wielkości dystrybutor części samochodowych na rynku europejskim i ósmy na świecie, z obrotami na poziomie ok. 10 mld PLN rocznie i niemal 30 proc. udziałem w rynku, konsekwentnie realizuje strategię migracji do modelu chmury w kolejnych obszarach. Kluczowy system biznesowy SAP Hybris został przeniesiony do Microsoft Azure. To pierwsza tego typu migracja w Polsce.

Realizacja każdego projektu generuje koszty dla organizacji. Praktycznie zawsze istnieją koszty wewnętrznych zasobów dedykowanych do realizacji projektu, ale wiele projektów wymaga też zakupu określonych towarów lub usług z poza organizacji.

microsoft logo 2018Konieczność ograniczenia kontaktów społecznych wywołana pandemią COVID-19 wymusiła przyspieszenie procesów cyfryzacji w PKO Banku Polskim. To widocznie wpłynęło na zmianę modelu podstawowych mechanizmów w organizacji i wprowadzenie na ogromną skalę m.in. pracy zdalnej, komunikacji na odległość. Tylko w ciągu 2 miesięcy, w banku zainstalowano Microsoft Teams na ponad 10 000 komputerach oraz 3000 telefonach. Otwarcie na tak kompleksowe rozwiązania czy usługi chmurowe mocno wpływają na budowę istotnych przewag konkurencyjnych PKO Banku Polskiego.

logo proalpha 2018Mając 20 pracowników i przyjazną atmosferę w siedzibie głównej w Bawarii, Neumüller, ekspert w dziedzinie szlifowania, może być uznany za dobrze prosperującą firmę rodzinną. Neumüller może jednak pochwalić się o wiele lepszymi danymi – jest przedsiębiorstwem o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, które produkuje wiertła i frezy o różnych kształtach i rozmiarach oraz szlifuje je zgodnie z wymaganiami klientów. Jednym z najważniejszych osiągnięć produkcyjnych firmy Neumüller jest aplikacja Industry 4.0, która umożliwia komunikację produktów z systemem ERP.

microsoft logo 2018We Wrocławiu, stolicy Dolnego Śląska, mieszka ponad 600 000 ludzi. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Jerzego Gromkowskiego z dnia na dzień przeorganizował cały dotychczasowy model pracy. Z 18 oddziałów tylko 2 były zakaźne. W marcu to one pojawiły się w centrum uwagi. Lekarze, pracownicy administracji oraz działu IT potrzebowali zaledwie 2 tygodni, by zdalnie kontaktować się miedzy sobą, a przede wszystkim – diagnozować i leczyć zakażonych koronawirusem pacjentów.

vendo erp logoFirma DO-MET na co dzień zajmuje się obróbką metali, toczeniem i frezowaniem. Działa na rynku od 1996 roku, ale to rok 2018 był rekordowym rokiem jeśli chodzi o liczbę zamówień i sprzedaż. W ostatnim czasie firma pozyskała nowych klientów i została rozpoczęta produkcja elementów do wydobycia ropy naftowej i gazu z dna morskiego, a także dla przemysłu kolejowego. Dlatego też firma DO-MET zdecydowała się na wdrożenie VENDO.ERP, bo rozwój i optymalizacja jest w centrum uwagi firmy.

proALPHA POLSKAVENJAKOB Maschinenbau GmbH & Co. KG z Rheda-Wiedenbrück już od ponad 50 lat na kartach historii zapisuje się jako przedsiębiorstwo realizujące swoją misję z sukcesem. Firma produkuje dopasowane do potrzeb klienta systemy powlekania powierzchni, filtry powietrza wylotowego i przenośniki taśmowe. Do usprawniania procesów produkcyjnych i biznesowych wykorzystuje system proALPHA. Dzięki 65% udziałowi w eksporcie i dużej sile innowacji, przedsiębiorstwo średniej wielkości jest liderem w branży. Rozwiązanie ERP proALPHA spełnia specyficzne wymagania VENJAKOB i jest istotne dla dalszego rozwoju firmy.

Nowe standardy rachunkowości, takie jak MSSF 17, wprowadzają innowacyjne podejście do wyceny usług ubezpieczeniowych oraz niosą znaczące zmiany w kwestii raportowania finansowego firm z tego sektora. Jednym z największych wyzwań, które stoi przed tą branżą, jest dostosowanie systemów IT i procesów księgowych do nowych norm. Wsparciem dla przedsiębiorców z sektora finansowo-ubezpieczeniowego mogą być dedykowane funkcje dodatkowe w platformie S/4HANA.

W 2019 roku Grupa Żywiec, jeden z największych i jedyny notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie producent piwa w Polsce, poszerzyła swoje portfolio o browary Namysłów oraz Braniewo. W ramach wdrożenia, przeprowadzonego przez Gavdi, polegającego na standaryzacji wewnętrznych procesów, pracownicy browaru w Namysłowie po przejściu do Grupy Żywiec oraz pracownicy browaru w Braniewie w ramach nowej spółki, dołączyli do elektronicznego systemu zarządzania kadrami i płacami Grupy Żywiec, który oparty jest na rozwiązaniu SAP HCM i autorskich produktach Gavdi.

Szybkość działania, zaawansowane technologie i dostęp do danych – to czynniki, które znacznie wspierają przedsiębiorstwa we wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Jeden z liderów produkcji opakowań kosmetycznych – Quadpack, przy wsparciu technologicznych rozwiązań od SAP produkuje lepiej, efektywniej i z większą korzyścią dla środowiska.

W ciągu kilku lat swojej działalności agdmaster.com, sklep internetowy z Krakowa rozwinął się z lokalnego biznesu w jednego z czołowych graczy rynku e-commerce w swojej branży. Firma osiągnęła to dzięki rozwojowi własnych kanałów sprzedaży – sklepu internetowego oraz biura w Krakowie – a także na skutek ekspansji poprzez sprzedaż w takich kanałach dystrybucji, jak Allegro czy Arena oraz wyjściu na rynki zagraniczne poprzez sprzedaż na eBay czy Amazon. W efekcie liczba transakcji zaczęła sięgać poziomu 3 tys. dziennie.

logo proalpha 2018Mając 20 pracowników i przyjazną atmosferę w siedzibie głównej w Bawarii, Neumüller, ekspert w dziedzinie szlifowania, może być uznany za dobrze prosperującą firmę rodzinną. Neumüller może jednak pochwalić się o wiele lepszymi danymi – jest przedsiębiorstwem o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, które produkuje wiertła i frezy o różnych kształtach i rozmiarach oraz szlifuje je zgodnie z wymaganiami klientów. Jednym z najważniejszych osiągnięć produkcyjnych firmy Neumüller jest aplikacja Industry 4.0, która umożliwia komunikację produktów z systemem ERP.

uncZastanawiasz się jakie możliwości daje nasz system? Chcesz być na bieżąco z nowymi funkcjonalnościami systemu Plus Workflow? Poszukujesz nowych rozwiązań, aby rozbudować swoją platformę Workflow? Teraz wszystko jest dostępne online w naszym sklepie. Możesz dokonać zakupu modułu, sprawdzić jak działają nasze wtyczki, dokonać kalkulacji, zamówić i czekać jedynie na realizację zamówienia. Wszystko łatwo i szybko na naszej stronie.

sentelogo 120Firma Logbox, operator logistyczny ze stolicy Dolnego Śląska, skutecznie usprawnił zarządzanie w magazynie wysokiego składowania, wdrażając dedykowane rozwiązanie firmy Sente. Współpraca zaowocowała stworzeniem systemu, dopasowanego do specyfiki i potrzeb firmy Logbox, co bezpośrednio przełożyło się na zwiększenie wydajności pracy w magazynie.

praoALPHA PolskaWesemann to jeden z wiodących producentów sprzętu laboratoryjnego w Europie. Firma zatrudnia ponad 200 pracowników i wytwarza najwyższej klasy sprzęt dla laboratoriów i naukowych przestrzeni roboczych, a także zaawansowane systemy ochrony stanowisk pracy. Klientami firmy są podmioty działające w branży spożywczej, farmaceutycznej, petrochemicznej oraz zajmujące się biotechnologią i badaniami. Wesemann używa systemu proALPHA ERP do kontrolowania prowadzonych procesów biznesowych. Z kolei w zakresie produkcji bazuje na proALPHA Advanced Planning and Scheduling, co zapewnia odpowiednią ilość materiału w odpowiednim czasie z odpowiednimi narzędziami i pracownikami. Dzięki temu firmie Wesemann udało się znacznie zredukować zapasy.

Globalna walka z koronawirusem przełożyła się na rynek gastronomiczny. Funkcjonowanie restauracji zostało ograniczone do serwowania dań w dowozie lub na wynos. Wiele z nich jest zamawianych online. Dynamiczny wzrost tego segmentu rynku HoReCa determinuje konieczność rozwoju narzędzi usprawniających kwestie m. in. rozliczeń pomiędzy platformą do zamawiania posiłków, a restauracją realizującą zamówienie. Rozwiązania SAP wspierają światowego lidera w usprawnieniu procesu rozliczeniowego z partnerami i lepszej obsłudze klientów.

Back to top